ရတနာပုံတယ္လီပို႔ကုမၸဏီလီမိတက္မွ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအား ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔ ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္ နံနက္ ၁၀ နာရီ ၃၀ မိနစ္အခ်ိန္တြင္ DDoS (Distributed Denial-of-Service) စနစ္ျဖင့္ ျပည္ပမွ Cyber Attack ျပဳလုပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ အင္တာနက္လိုင္းမ်ားေႏွးေကြးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုအခါတြင္ အဆုိပါAttackကိုကာကြယ္ရန္အတြက္ စက္ပစၥည္းအသစ္မ်ားႏွင့္ Solutionမ်ားကိုတပ္ဆင္ အသုံးျပဳၿပီး ျဖစ္ရာ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအား ပုံမွန္အတုိင္း ျပန္လည္ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးလာႏုိင္ၿပီ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ေနာက္ပုိင္းကာလမ်ားတြင္လည္း DDoS စနစ္ျဖင့္ Cyber Attack ျပဳလုပ္မႈကို ကာကြယ္ႏုိင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရတနာပုံတယ္လီပို႔ ကုမၸဏီလီမိတက္မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွ ရတနာပုံတယ္လီပုိ႔က ၀န္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့ အင္တာနက္ဆားဗစ္ေတြကို DDoS စနစ္နဲ႔ အဆက္မျပတ္တုိက္ခုိက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစနစ္ဟာ IP အတုအေယာင္ေတြနဲ႔ အျခားသူေတြ ၀င္မရေအာင္လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီမွာက သုံးတဲ့ IP အရမ္းမ်ားတဲ့အခါမွာ Cyber Attack ေၾကာင့္
IP အတုအေယာင္ေတြမ်ားၿပီး ျပည္တြင္းကသူေတြ သုံးမရတဲ့အထိ Server ေတြ Down ကုန္ပါတယ္။ ဒီကိစၥေတြကိုေျဖရွင္းဖုိ႔အတြက္ ျပည္တြင္းအုိင္တီကုမၸဏီေတြ၊ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ကာကြယ္ဖုိ႔ နည္းလမ္း ေတြကို စဥ္းစားရွာေဖြခဲ့ပါတယ္။ စဥ္းစားရွာေဖြၿပီးတဲ့အခါမွာ လုိအပ္တဲ့စက္ပစၥည္းေတြကို မွာယူခဲ့ၿပီး ယခုလုိေဆာင္ရြက္ခဲ့တာျဖစ္ ပါတယ္” ဟု ရတနာပုံတယ္လီပုိ႔ကုမၸဏီလီမိတက္မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးကေျပာပါတယ္။
ရတနာပုံတယ္လီပုိ႔ ကုမၸဏီလီမိတက္မွ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈမ်ားအားCyber Attacl ျပဳလုပ္ခံရျခင္းမွာ ပထမအႀကိမ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခုကဲ့သို႔ Cyber Attack ကုိကာကြယ္ရန္ နည္းလမ္းကိုရတနာပံု တယ္လီပို႔အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း၊ ျပည္တြင္းအုိင္တီ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ျပည္မွပညာရွင္မ်ားမွ ပူးေပါင္း၍ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။
Ref:Internet Journal
.................................
No comments:
Post a Comment