Thursday, August 13, 2009

Marketing ဆိုတာ......

တစ္

ဧည့္ခံပြဲတစ္ခုမွာ အင္မတန္လွပတဲ့ မိန္းမေခ်ာတစ္ဦးကုိေတြ ့လုိက္ျပီဆုိပါေတာ့။
သူ ့ဆီတုိက္ရုိက္၀င္ျပီး “ကၽြန္ေတာ္က အင္မတန္ခ်မ္းသာတဲ့သူေဌးပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လက္ထက္မလား” လုိ ့ေမးရင္
အဲဒါ Direct Marketing ။ တုိက္ရုိက္ေစ်းကြက္တင္တာေပါ့။

ႏွစ္

ပါတီမွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္သုိက္နဲ ့ ေပ်ာ္ေနႀကတုန္းမွာ အင္မတန္လွပတဲ့
မိန္းကေလးကုိေတြ ့တယ္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က အဲဒီမိန္းကေလးဆီ
ေလွ်ာက္သြားျပီး ခင္ဗ်ားကုိ လက္ညုိးထုိးျပတယ္။
“သူက သိပ္ခ်မ္းသာတာ၊ သူ ့ကုိႀကိဳက္လုိက္ပါလား” လုိ ့ေျပာရင္
အဲဒါ Advertising ။ ေႀကာ္ျငာသေဘာတရား။

သုံး

ပါတီမွာ မိန္းမေခ်ာေလးကုိေတြ ့လုိ ့တယ္လီဖုန္းနံပါတ္ ေတာင္းထား
လုိက္တယ္။ ေနာက္ေန ့က်ေတာ့ တယ္လီဖုန္းနဲ ့ လွမ္းျပီး
“ ကၽြန္ေတာ္ကသိပ္ခ်မ္းသာတဲ့လူပါ။ ကၽြန္ေတာ္ကုိ လက္ထက္မလား”
လုိ ့ေမးရင္ အဲဒါ Telemarketing ။

ေလး

ပါတီမွာ ေကာင္မေလးကုိေတြ ့တယ္။ စကားေရာေဖာေရာေတြလုပ္ျပီး
အခ်ဴိရည္ယူူေပး၊ စားစရာယူေပးေတြ လုပ္တယ္။ျပန္မယ္ဆုိေတာ့
ကားအထိလုိက္ပုိ ့ေပးျပီး တံခါးဖြင့္ေပးတယ္။ ျပီးေတာ့မွ စကားၾကီး
သုံးခြန္းေျပာတယ္။ အဲဒါ Public Relation ။ ျပန္ /ဆက္ေပါ့။

ငါး

ပါတီမွာ ေကာင္မေလးက ခင္ဗ်ားဆီကုိ တန္းတန္းမတ္မတ္ ေရာက္လာျပီး
“ ရွင္က သိပ္ခ်မ္းသာတယ္ဆုိ၊ ကၽြန္မကုိ လက္ထက္ပါလားဟင္” လုိ ့ေမးရင္
အဲဒါ Brand Recognition။ ေစ်းကြက္မွာ ပစၥည္းေပါက္သြားတာ။

ေျခာက္

ပါတီမွာ ေကာင္မေလကုိေတြ ့တယ္။ သူ ့ဆီသြားျပီး “ ကုိယ္ကသူေဌးေလးပါ။
ကုိယ့္ကုိလက္ထက္ပါလား” လုိ ့ ေျပာတယ္။ေကာင္မေလးက လွည့္ၾကည့္ျပီး
ပါးၾကီးကုိ အားရပါးရ ထိထိမိမိ တြယ္ထည့္လုိက္တယ္။
အဲဒါ Customer Feedback ။ စားသုံးသူရဲ႕ သေဘာထား။

ခုႏွစ္

ပါတီမွာ ေတြ ့တဲ့ေကာင္မေလးကုိ ခင္ဗ်ားက ခ်ဥ္းကပ္ျပီး သုံးခြန္းေသာ
စကားေျပာတယ္။ သူက “အေတာ္ပဲ ကၽြန္မေယာက္်ားနဲ ့မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္”
ဆုိျပီး သူ ့ေဘးက ဘဲၾကီး နဲ ့မိတ္ဆက္ေပးတယ္။
အဲဒါ Demand and Supply Gap ။ ၀ယ္လုိအားနဲ ့ေရာင္းလုိအားကြာဟမႈ။

ရွစ္

ပါတီမွာ ေကာင္မေလးေတြ ့လုိ ့ခ်ဥ္းကပ္ဖုိ ့ေျခလွမ္းျပင္ေနတုန္းတစ္ေယာက္က
၀င္လာျပီး “ကုိကုိကသူေဌး၊လက္ထက္ၾကရေအာင္ ေနာ္ ” လုိ ့ျဖတ္ခုတ္သြားရင္
အဲဒါ Competition, Eating into your market share ။ ေစ်းကြက္အလုခံတာ။

ကုိး

ပါတီမွာေကာင္မေလေတြ ့လုိ ့ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းေဖာက္ေနတုန္း
အိမ္ကဟာမၾကီးေပၚလာျပီး “ေမာင္ေရ” လုိ ့ အသံေပးလုိက္တယ္။
အဲဒါ Market Restriction ။ ေစ်းကြက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ၀င္လာတာ။



...................................

No comments: